Raziskava trga [za učinkovito prodajo na Googlu]

Spodaj je prikazano nekaj primerov na kakšne vse načine se (lahko) naredi raziskava trga za spletne strani, ki imate namen svoje produkte in storitve, prodajati na Googlu (s pomočjo plačljivih, Google Ads ali neplačljivih (SEO) prikazov spletne strani).

Večina nasvetov, ki jih boste našli na internetu (in tudi na našem blogu), govori o tem, da pač raziskavo trga naredite tako, da analizirate ključne besede, ki jih uporabniki Googla, vtipkujejo v iskalnik, potem pa na podlagi najdenih besed, pripravljate ustrezne vrste spletnih vsebin.

Sicer s tem načinom raziskovanja trga, ni nič narobe, a, če boste prebrali spodnji prispevek (in pregledali primere), boste lahko videli, da je raziskava trga lahko še bistveno bolj globoka in temeljita, kot zgolj raziskava ključnih besed (glede na količino iskalnih volumnov). Bolj temeljita in globoka raziskava trga pa ima za posledico bolj natančno osnovo za natančnejše pripravljanje vsebin, bolj širok pogled na potencialni bazen kupcev, vse skupaj pa se pozna na boljši optimizaciji spletne strani. Zato, ker širša in bolj globoka raziskava trga (ključnih besed) prispeva k pripravi vsebin za potencialne tarče iz več, tematsko različnih zornih kotov.

Ali je analiza trga in konkurence [za mala podjetja in majhne spletne strani ter trgovine] sploh potrebna

Kratek odogovor je DA.

Tudi mala podjetja, ki izvajajo lasten marketing in prodajo čez Google, potrebujejo analizo trga in konkurence zaradi različnih razlogov:

  • analiza trga pomaga podjetnikom identificirati velikost, lastnosti, kupno moč in obnašanje trga
  • analiza konkurence pomaga podjetjem identificirati taktike, aktivnosti, proračun in kadrovske kapacitete konkurentov. Ko podjetnik prepozna vloženo energijo, ki jo konkurenti usmerjajo v prodajo na Googlu, se lažje odloči kako se bo prodaje na Googlu, lotil sam.
  • brez analize trga in konkurence večina malih podjetnikov in majhnih spletnih strani, k prodaji na Googlu, pristopi z miselnostjo “poskušajmo in bomo videli”, tak pristop pa ima v 90% primerov za posledico sklep podjetnika, da prodaja na Googlu, ne deluje

Kako raziskati trg – metode

Metode za to kako raziskati trg kupcev in trg konkurence na Googlu, so različne. Spodaj so podrobneje predstavljene vrste raziskav s pomočjo raziskovanja spletnih entitet, s pomočjo raziskovanja LSI ključnih besed, raziskava trga s pomočjo raziskovanja trendov, search intentov, itd…

Orodja s katerimi raziskujemo trg na Googlu, se delijo na plačljiva spletna orodja in neplačljiva orodja za raziskovanje ključnih besed – oboja skupaj pa uvrščamo med t.i. SEO orodja za raziskavo ključnih besed.

Vrste raziskav

Spodaj so predstavljene različne vrste raziskav za učinkovito prodajo čez Google.

Raziskava trga na Googlu [s pomočjo raziskovanja spletnih entitet]

Raziskava trga na Googlu s pomočjo spletnih entitet prispeva k temu, da preko nje povečujemo obiskanost spletne strani, zato, ker so spletne vsebine, objavljene na naših spletnih straneh, sestavljene tako, da povezujejo spletne entitete med seboj. To pa ima za posledico boljše razumevanje Googla v širšem kontekstu iskalcev/uporabnikov Googla. Kako so spletne entitete in posledična priprava vsebin za spletne strani, pomembne za Google, preberite v članku What are entities & Why they matter for SEO.

Primer raziskave trga s pomočjo raziskovanja entitet za npr. pohištveno trgovino oz. pohištveno panogo

raziskava trga entitete

Zgornja slika prikazuje najdene spletne entitete povezane s panogo pohištva.
Spletne strani, ki nastopajo v panogi pohištva (npr. pohištvene spletne trgovine, mizarji,…) bi to raziskavo trga preko raziskovanja entitet lahko uporabile tako, da bi na svojih spletnih straneh, v odvisnosti od njihovega prodajnega programa, objavljale spletne vsebine:

  • ideje za pohištvo (discover ideas)
  • primeri masivnega pohištva
  • primeri in prikazi opremljanja dnevnih sob
  • predstavitev najrazličnejših omar (od izdelave, montaže, prevoza, modelov, naprej)

Opisano prakso raziskave trga s pomočjo iskanja povezanih in smiselnih spletnih entitet, se lotevajo nekatere najuspešnejše in najbolj učinkovite pohištvene in mizarske spletne strani. Pohištvena trgovina Pohištvo123.si uporablja ta pristop za prodajni program, kjer se ponujajo regali za dnevne sobe, spletna stran Mizarstvo.si pa na programu, kjer se prodajajo otroške sobe in spalnice.

Primer raziskave trga in spletnih entitet v panogi team building

Spodnji primer raziskave trga (in povezanih spletnih entitet) pokaže, da je priložnosti za spletne strani, ki želijo preko Googla, prodajati storitve team buildinga, ogromno:

raziskava trga team building

Vsako “odkrito” spletno entiteto, ki je neposredno povezana s panogo team buildinga, je mogoče raziskovati še naprej v globino.

Na zgornji sliki lahko vidite, da je pojem “team work” raziskan še na, s timskim delom, nadaljne spletne entitete. Iz teh raziskanih idej lahko team building spletne strani, kreirajo vsebine iz področja motivacije, projekt managementa, pozitivnih odnosov na delovnem mestu, komunikacije, itd….

V Sloveniji učinkovite spletne prakse s pomočjo raziskovanja trga na podlagi spletnih entitet izjemno dobro uporablja slovenska največja agencija za team building ETC Adriatic in pa ekološko posestvo Trnulja.

Tržna analiza na Googlu [s pomočjo raziskovanja LSI ključnih besed]

LSI ključne besede so sinonimi in sopomenke, raziskava trga sinonimov in sopomenk glavnih ključnih besed pa je koristna in učinkovita zato, ker z njimi najdemo priložnosti za pozicioniranje naše spletne strani, za ključne besede, ki jih sicer naši konkurenti lahko spregledajo (ker so osredotočeni samo na besede, ki jih raziskuje večina ustvarjalcev spletnih vsebin s pomočjo Googlovega načrtovalnika ključnih besed (1).

LSI (t.i. latent semantic index keywords) raziskava trga ponudi celo vrsto novih besed, ki so morda lažje za pozicioniranje spletne strani, nanje, morda pa sploh spregledane pri konkurenci.

Poglejte primere…..

Primer raziskave trga v panogi porok

Če v načrtovalnik ključnih besed vtipkate besedico poroka, boste dobili povsem drugačen seznam besed, kot, če za poroko iščete njene sinonime in sorodna iskanja:

raziskava trga poroka

Če osnovna analiza ključnih besed pokaže, da je npr. panoga porok “pretežka” za npr. izvajanje SEO kampanj na Googlu, nam raziskava trga s pomočjo raziskovanja sinonimov in sorodnih iskanj, lahko ponudi druge rešitve (iz zgornjega seznama). Ta spletna praksa ima za posledico hitrejše rezultate, saj je konkurenca na sorodnih ključnih besedah, ponavadi lažja od tiste, ki se odvija na besedah, ki jih ponuja Googlov načrtovalnik besed.

To spletno prakso, v panogi porok, s pridom in na izjemno učinkovit način, vnovčuje že vrsto let, slovenska največja spletna trgovina za organizacijo porok in predvsem za poročne šopke Sanjski-Šopek.si, ki na podlagi zgornje raziskave, med ostalim, opisuje poročne lokacije.

Velikost trga [s pomočjo Google trendov]

Raziskava trga s pomočjo raziskovanja in preučevanja spletnih trendov je pomembna zato, da sploh ocenimo ali se nahajamo v tržno zanimivi panogi. Ali pač, morebiti, svojo spletno stran na Googlu, pozicioniramo v panogi, za katero zanimanje, počasi ugaša.

POZOR: Če Google trendi pokažejo, da zanimanje za določeno panogo, na Googlu “umira”, ne pomeni nujno to, da na spletu, na splošno umira zanimanje za določeno panogo. Čisto mogoče je, da se je zanimanje za določeno panogo, “prestavilo” na nek drug spletni kanal (npr. YouTube, Facebook,…)

Primer raziskave trga s pomočjo Google trendov v panogi ovitkov za telefone

google trendi

Raziskava trenda zanimanja na Googlu za ovitke za telefon pokaže, da za etuije za mobije, dejansko ni bilo zanimanja, pred letom 2008. Svoj vrh interesa za telefonske ovitke je opazen med leti 2013 in 2015, vse od takrat pa trend zanimanja za ovitke za telefone, niha v povprečju.

Takšna raziskava trga (z dodatnimi podrobnostmi raziskav v globino), lahko pove, da:

  • je trg zanimanj za ovitke za telefon, na Googlu, zelo živ/stabilen
  • da je potencial zanimanj lahko bistveno višji, kot je trenutni (verjetno pa ima slednje opraviti s ponudbo zanimanj za ovitke za telefon, iz Kitajske)
  • hkrati lahko tak graf, marsikaterega aktualnega ponudnika ovitkov za telefone, preusmeri na druge prodajne programe, s čimer se odpre prostor preostalim ponudnikom.

V Sloveniji je eden najbolj stabilnih ponudnikov ovitkov za telefone, podjetje TopIzbira.si, ki ne samo vzdržuje svojo odlično pozicijo na Googlu, za ovitke za telefone, temveč njim, smelo in pogumno dodaja še pametne ure, pametne zapestnice in zaščitna stekla za telefone.

Raziskava prodajnega trga na Googlu [s pomočjo raziskovanja search intentov]

Raziskovanje trga na Googlu, s pomočjo raziskovanja namenov, ki jih imajo uporabniki Googla, medtem, ko iščejo in preglejujejo spletne strani, postaja t.i. “vroč kostanj” za vse večje število marketingarjev, ki sestavljajo t.i. SEO marketinške strategije, z namenom pozicioniranja spletnih strani na prvi strani Googla. Učinkovit prodajni lijak spletne strani mora namreč najprej poskrbeti za to, da na vhodni/ vstopni strani v prodajni lijak opazi spletno stran oz. trgovino, čimvečji bazen potencialnih kupcev in drugih interesentov za storitve in produkte, posameznih podjetij (ki nastopajo na Googlu). Pri tem pa ključno vlogo odigra tudi raziskava trga namena obiskovalcev.

Zagotovo si vsaka spletna stran želi med svoje obiskovalce, na začetek svojega prodajnega lijaka, pritegniti čim širšo javnost. Tako tiste uporabnike Googla, kot tiste, ki se za določene storitve šele informirajo. Med tema dvema skupinama obiskovalcev pa je razlika v t.i. search intentu.

Primer raziskave trga za industrijsko oblikovanje

Primer raziskave trga s pomočjo identifikacije različnih namenov uporabnikov Googla, poglejte spodaj (ker je namen obiskovalcev, ne glede na jezik, ki ga uporabljajo Googlovi uporabniki, enak, lahko za raziskovanje intentov uporabite tuja orodja za raziskavo trgov):

raziskava intentov

Slovensko podjetje, ki ga zanima ali, ki izvaja “industrijsko oblikovanje”, lahko iz zgornje raziskave ugotovi, da uporabnike Googla, na področju industrijskega oblikovanja, zanima cela vrsta reči:

  • kakšna je ponudba delovnih mest na področju industrijskega oblikovanja
  • kdo pripravlja najboljše članke na temo industrijskega oblikovanja
  • primeri industrijskega oblikovanja
  • kakšne so plače v industrijskem oblikovanju
  • v čem je razlika med industrijskim in produktnim oblikovanjem

Izkušenim vsebinskim ustvarjalcem verjetno, na podlagi zgornje raziskave trga (namenov uporabnikov Googla), ni težko začeti pripravljati spletnih vsebin, ki pokrivajo posamezen/želen namen obiskovalcev in uporabnikov Googla. Na področju industrijskega oblikovanja to odlično uspeva slovenskemu podjetju Kreal Inženiring d.o.o.

Primer raziskave trga za bančništvo, finance in kredite

Če je zgornja raziskava trga (namenov uporabnikov Googla) še “koliko toliko” čista in enostavna za razumeti in si morda kdo misli, da za raziskovanje namenov uporabnikov Googla, ni potrebno uporabljati orodij, naj pokažem spodnjo sliko.

Spodaj je predstavljena slika namena uporabnikov, ki bi jih lahko pritegovale npr. banke in druge finančne inštitucije.

Poglejte sliko (vsako oranžno točko v raziskavi trga je priporočljivo klikniti in raziskati še naprej):

raziskava trga bančništvo

Kolikor je meni znano, svoj spletni nastop na Googlu, med slovenskimi bankami, z opisano raziskavo trga, gradi le abanka.si.

Raziskava trga video: